رئيس شوراي دهكويه پس از حواشي روز تاسوعا: اجازه نمي دهيم كسي وحدت ما را مخدوش كند
پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

علی اصغر رنجبر، رئیس شورای اسلامی شهر دهکویه، در جمع عزاداران حسینی که برای برپایی نماز ظهر عاشورا در مسجد امام جعفر صادق دهکویه جمع شده بودند، ضمن تسلیت ایام محرم الحرام ranjbarگفت: باید خاک پای عزاداران حسینی را طوطیای چشم کنیم. کسانی که دل به ولایت می دهند، حضرت ولی عصر (عج) خودشان زندگی آنها را هدایت و به زندگی آنها برکت می دهد. ما عزاداری می کنیم به عنوان نماد اعتراض به ظلم و ظالم. هزار و سیصد و چند سال پیش ظلمی به بلندای تاریخ صورت پذیرفت و ما به عنوان اعتراض هرسال و عظیم تر از سال های قبل عزاداری می کنیم و با بصیرت اعلام می کنیم که ذره ای در مقابل ظلم کوتاه نمی آییم. وقتی که انسان این چنین در مراسم معنوی تاسوعا و عاشورا شرکت می کند، این شعور چراغ راهی است برای ادامه زندگی و ما با شور حسینی خود را بیمه می کنیم.

اجازه نمی دهیم کسی در صفوف فشرده ما اخلال ایجاد کند

رنجبر در مورد حواشی که گاهی در مراسم عزاداری دهکویه به وجود می آید نیز گفت: برخی اوقات ممکن است یک سری مسائل جزئی در عزاداری ها پیش بیاید و افرادی باشند که ناخواسته بخواهند مخل وحدت بشوند اما ما با شعوری که ارائه دادیم مانع از بروز این اتفاقات شدیم. ما اجازه نمی دهیم کسی در صفوف فشرده و در این مسیر مطهری که در پیش گرفته ایم اخلالی ایجاد کند و اگر کسی این کار را انجام دهد، اهانت به ماست. به حول و قوه الهی این انسجام در استمرار سال های گذشته ادامه خواهد داشت و در سال های آینده نیز این فرهنگ را ان شاءالله حفظ خواهیم کرد. برای اینکه این فرهنگ حفظ شود و بهانه از دست اخلال گران گرفته شود، ما نیاز به کمک داریم.

تدبیری برای از بین بردن حواشی

رئیس شورای دهکویه با بیان این مطلب که در جلسه هماهنگی مراسم محرم امسال برخی پیشنهاد دادند که با ایجاد مسیری مانع از برخورد بین دسته های عزاداری سینه زنی و زنجیر زنی شویم افزود: در هیچ یک از شهرها و روستاهای اطراف دسته های عزاداری برخوردی ندارند. در بریز، کورده، لار و سایر مناطق ما شاهد چنین چیزی نیستیم که در میانه عزاداری یک دسته رها شود تا دسته دیگری بتواند مسیر خود را ادامه دهد. تا الان ما ناچار بودیم چون مسیر دیگری نداشتیم، اما ان شاءالله با همت و همکاری شما عزاداران حسینی باید یکی از مسیرهای چندگانه موجود آسفالت شود تا مانند سال های دور، دسته های عزاداری بتوانند بدون تداخل مراسم خود را برگزار کنند.

ساخت یک ورودی آبرومند برای دهکویه

علی اصغر رنجبر در مورد ساخت مجتمع رفاهی و تفریحی در ورودی شهر دهکویه نیز گفت: نقشه آن توسط مهندس اسماعیلی، یکی از اهالی ساکن لار، طراحی شده و ما به دنبال اجرای آن در مساحت ۶۰۰ متر هستیم. در این زمینه ما علاوه بر نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما، نیازمند همکاری مالی هستیم. ببخشید که این موضوع را می گویم اما با اینکه ما به دنبال ایجاد شهر می باشیم اما روستای کورده با زیباسازی ورودی خود عملا تبدیل به شهر شده است. آنها با در اختیار گذاشتن زمین، کمک های مالی و نیز تلاش شورا توانستند مبلغ یک میلیارد و دوازده میلیون تومان جمع آوری کنند و آن را صرف ساختن ورودی نمایند. این کار بسیار ارزشمندی است و اشکالی ندارد اگر ما از کارهای ارزشمند تقلید کنیم و این همت می خواهد.

برخورد قاطع با برهم زنندگان وحدت

رئیس شورای شهر دهکویه در حوادث تاسوعای امسال که طی آن عده ای از جوانان دهکویه در كورده حواشي را ايجاد كردند گفت: عده ای از جوانان نادان مسائلی را پیش آوردند که در شان ما مردم دهکویه نیست. کسی که جایی را تخریب می کند، نشانه حماقت و بی فرهنگی اوست. وقتی کسی زورش به شخص دیگری نمی رسد، تخریب، تهدید و بدزبانی می کند. اگر از لحاظ فکری، قدرت بحث یا جسمی زورش برسد هرگز دست به چنین کاری نمی زند. در تخریب اموال عمومی نیز همین نکته صادق است. کسی که به عنوان مثال میز و صندلی را خراب می کند، نشان دهنده نفهمی و حسادت اوست که چون ما نداریم، آنها نیز نباید داشته باشند. تفکر آدم احمق این گونه است. آنها خرج کردند و دارند و به آنها تبریک می گوییم؛ ما نکردیم و نداریم، پس باید تلاش کنیم تا داشته باشیم نه اینکه مال دیگران را خراب کنیم و خودمان را زیر سوال ببریم.

رنجبر با بیان این موضع که در جمع حاضر شاهد چهره های نورانی، با شخصیت، عالم و باسوادی هستیم که بیش از  هفتاد درصدشان تحصیلات عالیه دانشگاهی دارند، افزود: واقعا برای جمعیتی این چنینی مایه سرشکستگی است، که چهارتا آدم نادان بروند و آبروی ما را زیر سوال ببرند. از بخشداری به پاسگاه سفارش شده که به این ها سخت گرفته شود؛ چون از ما اعاده حیثیت خواهد شد. می گویند دهکویه، نمی گویند چند جوان نادان؛ پس مراقب باشیم جلوی این گونه افراد را بگیریم و از تاییدشان بپرهیزیم؛ آنها را تخطئه و سرزنش کنیم تا دیگر چنین کارهایی را انجام ندهند. ما به این شور و شعور حسینی که مردم دهکویه در عزاداری ها نشان می دهند افتخار می کنیم، نه آن کسی که اموال عمومی را تخریب می کند و ما را زیر سوال می برد.



نظرات شما عزیزان:

شهروند
ساعت19:30---15 بهمن 1394
با سلام
لطفا به نظرات دیگران اهمیت دهید
تا باعث پیشرفت زادگاهمان دهکویه شود.
گله مندی شهروند
نظر اینجانب
حیابان کشی و آسفالت خیابان ها
سنگ فرش کردن معابر
نظافت خیابان ها و کوچه ها


سهراب
ساعت10:13---4 آبان 1394
***خصلت پسنديده به يك تلنگر وابسته است ***
باسلام واحترام محضر بزرگان
خواستم با پيشنهاد كوچكم دين خود را به اين مردم ادا كنم .
نظر به اينكه در بعضي از شهرهاي ايران آيين سوگواري ابا عبدالله الحسين به اشكال مختلف برگزار مي شود و اين برگزاي مطمينا فلسفه خاصي بهمراه دارد ،در شهر خودمان دهكويه تا چند سال پيش هيات زنجير زني نداشتيم كه بحمدالله مي توانم اقرار كنم كه امروز هيات منسجم و با قوامي مي باشد.پس بيايم دوباره تلنگري بزنيم تا شايد نتيجه شيريني ببار آورد قبل از تلنگر حسب فرمايشات جناب آقاي رنجبر كه آسفالت مسير هاي چندگانه جهت جلوگيري از تداخل دو هيات عزاداري تسريع يابدو اختصاص بخشي از نذورات مردم به امور عام المنفعه بخصوص نذورات پخت غذاي اضافه -تشكيل گروه چند نفره بيل بدستان جهت برگزاري آييني همچون آيين بيل زني در بعضي از شهرها كه اين عزاداران در خصوص همت حسيني همكاري عمومي پاكي محيط و سازندگي شهر و هدف نهايي قربت بخدا نداشته باشند.سپاسگذارم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 132
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 133
بازدید ماه : 851
بازدید کل : 18773
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1